Mandag 3. juni vant Mester Grønn prisen for Nordens beste butikkjede 2019, og slo dermed flere store internasjonale kjeder.

Mester Grønns adm.dir. Erling Ølstad tok imot prisen for ‘Best Nordic Retail Concept 2019’, her flankert av Gry Ingunn Flataker og Carl Nicolay Vold, begge fra Olav Thon Gruppen.

Mester Grønn mottok prisen «Best Nordic Retail Consept 2019» under NCSC Nordic Awards på Münchenbryggeriet i Stockholm. Prisen deles ut hvert år av bransjeforeningen for kjøpesentrene, Nordic Council of Shopping Centers (NCSC). Prisen gis til den kjeden som har de mest attraktive butikkene og har gitt kundene de beste handleopplevelsene i året som har gått.
NCSC Awards begynner først med nasjonale konkurranser, før de beste går videre til den nordiske finalen. Årets finalister i tillegg til Mester Grønn, var Suomalainen Kirjakauppa fra Finland og Suitsupply fra Sverige.

Juryens begrunnelse
I juryens begrunnelse står det at Mester Grønn med suksess har tilpasset seg den digitale tidsalderen og viser fortsatt vekst år etter år. Selskapet scorer svært høyt i kundetilfredshetsundersøkelser og hos ansatte, og har en imponerende bærekraft og CSR-strategi. Konseptet passer godt inn i miksen av butikker og den kommersielle planen til nesten hvilket som helst kjøpesenter og har vist seg å være en god besøksdriver. Med 120 butikker har selskapet overgått mange av sine konkurrenter, og er i stand til å konkurrere med lave priser på markedet.

Fantastisk lagseier
– Vi er utrolige stolte over at en norsk butikkjede klarte å hevde seg i hard konkurranse med store internasjonale kjeder. Dette er en fantastisk lagseier hvor alle medarbeidere i Mester Grønn har levert, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.