Også i år samarbeider OBP med Stars for Europe om markedsføring av julestjerner. Kampanjen inneholder bilder og artikler som i år brukes i hele 22 land, og gir også noe kampanjemidler. Kampanjen foregår i det vesentlige via artikler som sendes journalister og næringsaktører, i samarbeid med produsenter, og med aktiv bruk av www.obp.no, Facebook, Instagram og andre av våre...
For første gang kan Nyt Norge brukes på andre produkter enn mat og drikke. - Vi gleder oss over at også blomster og prydplanter kan ta del i merkeordningen Nyt Norge, og vet at det tas godt imot hos forbruker. Nå er det lett å kjenne igjen norske planter, og det skaper større bevissthet om opprinnelse og kvalitet i...
I over 70 av Plantasjens utsalgssteder, trenger ikke kundene lenger å gå til kassen for å betale for varene. Kassen er lagt inn i mobiltelefonen til butikkpersonalet, og de kan ta betalt hvor enn kundene måtte være inne i butikkarealene. Betalingen gjøres kontaktløst med Vipps på kundenes egen mobiltelefon. Plantasjen har i samarbeid med Lexit Group og Vipps fått en...
Slektskap mellom dyrkede og ville planter spiller en nøkkelrolle i arbeidet med å sikre norsk matproduksjon mot sykdommer og klimaendringer. En ny utendørs utstilling i Botanisk hage viser hvordan vekster som villeple og vill kål kan være til hjelp mot fremtidige trusler. Utstillingen «Kulturplantenes ville slektninger» åpner 20. april og er en del av et større nordisk prosjekt. Den vises...
11. juni arrangerer PanAmerican Seed et webinar kalt FlowerSTREAM. Du kan også få alle nyhetne på en mobil-app. Siden det ble vanskelig å gjennomføre vanlige «Flower Trials» i år, har PanAmerican Seed® valgt å lage virtuell måte å presentere nye produkter gjennom FlowerSTREAM - en times webinar med PanAmerican Seeds ekspertteam. Gjestene kan registrere seg på www.panamseed.com/flowerstream for en av...
I disse dager er norske gartnerier fylt til randen med tulipaner, viola, narcisser og andre vakre vårblomster, mens etterspørselen naturlig nok er svært redusert. «Vi trenger norsk blomsterproduksjon også etter at krisen er over, og derfor prioriterer vi norske gartnere», skriver Mester Grønn i en pressemelding. Norske gartnerier er for tiden fylt til randen av vakre vårblomster, som for eksempel...
Under opplyste glastak er det høg puls og lange dagar. Dei rette plantene skal bløma og leverast med rett storleik til rett stad – til rett tid. Konkurranse om salskanal, hylleplass og volum pregar juletida for norsk blomsternæring. Ikkje ulikt resten av året. Tekst: Kjersti Kildahl, NIBIO Kampen om marginane i blomsternæringa er hard. Endring er det einaste faste. Nye samarbeid...
I samarbeid med Gravferdsetaten lanserte Mester Grønn i dag fullt nedbrytbare kranser og kistedekorasjoner under et arrangement på Østre gravlund i Oslo. Tekst og foto: Ole Billing Hansen Hvert år blir det gjennomført om lag 3700 gravferder i Oslo. Blomster er en viktig del av seremoniene – de blir brukt for å hedre den avdøde og vise omsorg for de pårørende....
Mandag 3. juni vant Mester Grønn prisen for Nordens beste butikkjede 2019, og slo dermed flere store internasjonale kjeder. Mester Grønn mottok prisen «Best Nordic Retail Consept 2019» under NCSC Nordic Awards på Münchenbryggeriet i Stockholm. Prisen deles ut hvert år av bransjeforeningen for kjøpesentrene, Nordic Council of Shopping Centers (NCSC). Prisen gis til den kjeden som har de mest...
Mattilsynet har endret vedtaket for Kompakt 5C etter klage. De har nå gitt melding til Klasø i Danmark om at de skal sende oppdatert e tikett og tildele reg. nr. Så snart dette er på plass kan middelet markesføres og selges. Kompakt 5C inneholder det samme aktive stoffet (klormekvatklorid) som Cycocel Extra. Med Kompakt 5C blir det lettere å regulere veksten hos blant...

SISTE NYHETER

- Advertisement -
- Advertisement -